3 spørsmål å stille deg før du gjør noe som helst “markedsføring”
Og….signer opp for online treningen, så du kan lage deg en plan der og da =>> klikk her
For terapeuter, coacher og yogalærere
by jorunn
by jorunn
Hva er det?!
Det er nye personvern regler…og det angår også oss terapeuter og coacher.
Så vi må starte prosessen med å sette oss inn i de nye reglene….
Som du kanskje har fått med deg så holder jeg en live online trening om det å drive en lønnsom praksis.
De som har meldt seg på online treningen får noen små video tips av meg i dagene opp mot online treningen.
+ de får et daglig GDPR tips av meg helt nederst i e-posten, så de kan starte implementeringen.
Og så til online treningen
Jeg skal ha en online trening hvor jeg skal levere 60 minutter med innhold om det å drive en lønnsom klinikk eller praksis.
Du kan registrere deg her gratis =>> klikk her
Istedenfor å levere noen enkle tips og triks, skal jeg gjennomgå hele rammeverket jeg brukte da jeg bygde opp klinikken i Pilestredet Park.
Dette er det samme rammeverket som har hjulpet mine kurs deltagere…..
….å bli etterspurt til å holde kurs
…å få nye timebestillinger fra folk de ikke kjenner, helt automatisk….igjen og igjen.
Klinikk-kurset åpner dørene for nye på mandag
…..kun for de som har sett online treningen.
Og er ikke klinikk-kurset aktuelt for deg, bli med allikevel!
Alle trenger en plan for praksisen sin <3
Du kan velge mellom 2 klokkeslett
Klikk her for å melde deg på =>> klikk her
Husk å ta med penn og papir – for vi skal lage en plan!
by jorunn
1. Er folk klare for å bestille time med en gang?
De fleste tror det….men NEI
2. Hvorfor dette som oftest er helt feil måte å gjøre det på
3. Hva som kommer til å skje når du gjør ting i riktig rekkefølge
4. Hvor du vil være et år fra nå hvis du gjør dette i riktig rekkefølge
De fleste tror det….men NEI
Hva tror du?
Det første jeg vil prate om er hvordan få til å få flere time bestillinger uten å føle at det blir ubehagelig….
hvem føler det er ubehagelig å si – trykk her for å bestille time?
jeg vet at mange av dere hater dette – og jeg forstår det!
du vil ha fokus på å behandle!
så det jeg vil for dere, er å gjøre det på en måte som føles godt….
så før jeg prater om det så vil jeg dere skal tenke på en romantisk film (jeg vet dette høres rart ut, men hør hva jeg sier i videoen over, så forstår du)
saken er at de er ikke klare til å bestille time hos deg med en gang.
hva ønsker du?
at DU skal si – kom og bestill
eller at DE skal si «kan jeg få en time hos deg?
det å bygge en relasjon gjør at folk VIL komme til deg,
ØNSKER å få en time av deg, ikke omvendt
du ønsker at de plukker opp telefonen og ber om å få en time hos deg
eller de sender deg en post og ber om en time hos deg
eller enda bedre
de booker time av deg online
MEN viktig
Men bare fordi du har en nettside, en online booking eller en Facebook side så betyr ikke det at folk automatisk bestiller time hos deg…..
Hvem av dere har online booking?
Hvor mange av dere har en nettside som ikke fungerer?
Da må du skifte måte å tenke på – og ikke tenke at alt må fungere 100% NÅ,
det er for mye press!
I klinikk-kurset så prater jeg hele tiden om å oppgradere
Ikke få til alt på en gang (det du gjør bør virke, men du trenger ikke gjøre alt på en gang)
jeg gjorde det – utålmodig som jeg var…
Hvem av dere er utålmodige?
Jeg forstår deg!
Men hva foretrekker du?
1. Du gjør noe markedsføring som du kommer på akkurat nå og du får 5 nye pasienter og kunder på det, men du får ingen neste uke, ingen måneden etterpå
ELLER
2. Du følger en plan (som fungerer – ikke en hvilken som helst plan) og så får du
1 mer denne uken
2 mer neste uke
5 mer uken etter det
neste gang så kan det blir 10 mer etter det
Du optimaliserer hele tiden
så i prosent så går dette riktig vei fordi du bygger deg opp sakte men sikkert – du bygger et fundament som du kan leve av i årene fremover og ikke bare det, men som faktisk også kan leve videre
Det er nettopp det jeg gjorde i Pilestredet Park
Dette systemet som jeg brukte der skal jeg fortelle om i en online trening – se etter en invitasjon fra meg som kommer snart
I mellomtiden – hva velger du?
1 eller 2?
Husk
dette er kun starten!
det du gjør nå er kun starten på din reise
du lærer av det du gjør
du lærer av markedsføringen din og ser om det gir resultater
dersom det ikke gir resultater så kan du raffinere det og gjøre det bedre neste gang
men mange tror at dersom man har prøvd en ting =>> det ikke virker og så gir de opp, istedenfor å bruke en plan som faktisk fungerer…
forstå at det kun er det du gjør akkurat nå som ikke virker – det har ingenting med deg og din behandling å gjøre
det er min favoritt måte å markedsføre meg på – bygge en relasjon
hvorfor du må tenke langsiktig
og hvordan vet du om planen din virker eller ikke?
vil du nå ut til flere og flere sakte men sikkert, så må du ha fokus
hvordan vet du det?
du må måle hvordan ting går
blir det flere timebestillinger ?
eller følger du at du bare er mer opptatt ?
ikke føl deg ille om du bare blir mer opptatt – bare det å vite det gjør at du kan snu det
GJØRE NOE ANNA
du vil ikke frike ut 🙂
sant?
du vil ikke gjøre det
du vil være sikker på at det går fremover
så du ikke bare bruker tid og blir mer opptatt
Så ta en kikk –
hvordan sto det til for 1 år siden,
hvordan sto det til for 6 måneder siden,
hvordan står det til i dag?
Jorunn <3
by jorunn
Er du selv terapeut eller coach?
Gå til Facebook gruppen Fantastiske Terapeuter for felles inspirasjon og råd og tips
Sjekk ut flere markedsførings tips på denne siden
Må det virkelig ta 3 år å bygge en praksis og må du gi bort gratis behandlinger ?
– Du trenger flere kunder og pasienter, men du har ikke 3 år på å bygge din praksis!
Og du trenger å få betalt !
– Hvorfor det å gi gratis behandlinger og rabatter kan virke mot sin hensikt
– Og hva du må gjøre istedenfor
by jorunn
Hva er den BESTE måten å få nok pasienter/kunder på?
UTEN å føle seg «selgete»….
🍀Hvordan unngå å føle seg stuck på antall pasienter…
🍀enten det er for FÅ kunder/pasienter (jeg vet! ubehagelig og fortvilende!)
🍀eller det er for MANGE (ja! jeg kjenner mange som er stuck her uten å komme seg videre)
🍀 Uansett, om du er stuck på for få eller for mange pasienter,
så kan grunnen finnes i noe jeg kaller
ROSIN BOLLE EFFEKTEN” 🙂 😂- jepp!
I denne videoen forteller jeg hva HVA Rosin bolle effekten er og hvordan du kan starte å implementere den for å komme deg steget videre.
Begge deler kan føles svært frustrerende på ulikt vis
Berit sliter med å fylle listene
Berit føler hun har gjort alt hun kan.
Og det er mye…..
leverer brosjyrer,
har en hjemmeside – men den virker ikke – den vises – den er der, men den gjør ikke jobben sin – som er å generere nye kunder og pasienter
Hun er aktiv på Facebook
Hun bruker Instagram
og ryktebørsen …..som gir henne noen kunder her og der
Hun er aktiv, mer enn aktiv…..
men det gir ikke avkastning.
Berit er fortvilet, lurer på hva hun gjør galt, sliter med økonomien og får etterhvert en tvil på om dette kommer til å gå
Veronika har for mange pasienter og kunder- og hun føler seg overveldet, samtidig som det er gøy.
Men hun føler seg like stuck.
For hun har aldri tid til å lage seg systemer,
….til å ta styringen på sin praksis og sin klinikk.
Hun rekker aldri sende ut en e-post.
Hun rekker aldri dele alt det fine hun allerede har laget seg
Hun rekker aldri lage seg en plan for neste år eller oppdatere prislisten sin
Hun føler seg overveldet og hun føler seg sliten
hun vet hun står i fare for å bli utbrent….
Ikke tonnevis. Men flere.
Hun ønsker både å hjelpe flere og hun ønsker å kunne leve anstendig av det hun gjør
Hun ønsker å bidra til familieøkonomien, og ikke være en belastning.
Hun ønsker at det hun gjør skal bli mer enn en hobby..
som det er nå
Veronika – hva ønsker hun?
Hun vet hun er i ferd med å bli utbrent som terapeut eller coach og hun vet hun må gjøre noe for å endre det hele.
Hun ønsker seg planer og hun ønsker seg systemer for praksisen sin.
Hun ønsker seg strømlinjede planer som gjør praksisen eller klinikken sin enda mer proff
Med oppfølging av kunder og pasienter
Så de føler seg verdsatte
Hun ønsker å ha e-post systemer som følger opp kundene automatisk,
Hun ønskeret automatisert system for timebestilling, oppføling, informasjon og systemer for sosiale media!!
Som hun ikke har hatt tid til…
Veronika forstår at automatisering av disse tingene er veien å gå, men hun aner ikke hvor hun skal starte og heller ikke hva hun skal ha med…
Hun har også masse ideer til informasjons produkter hun ønsker å lage til kundene sine – både gratis og betalte,
Men hun har ikke tid til det heller
Hun ønsker å se på prisene sine – lage andre pakker – kurs – men hun har ikke tid til det heller
Hun har ikke tid til det å være sjefen i sin praksis/klinikk – og vet at på sikt så er ikke dette bra, fordi hun er havnet i tredemølla av å rekke å behandle alle som kommer til
Og så hun har ikke tid
Hva tror dere?
La oss starte med Berit
Så hvorfor opplever Berit å ha for få pasienter det hun gjør?
Hvis du spør Berit hvor mange kurs hun har tatt, så tipper jeg du får til svar ca 10.
Og hun skal på et neste helg.
Og et neste måned.
Hun har en tilbudsliste lang som et år.
MEN det hun ikke har – det er det hun IKKE har fokusert på.
Det er å få kunnskapen ut til folk på en måte som virker.
Det er ikke så rart. For ingen har lært henne det. Og hun tror at dersom jeg bare tar det og det kurset, så skal du se at folk strømmer på….
Så hun er stuck på antall pasienter
Hva tror dere?
Har hun styring på tiden sin? Nei
Har hun satt av tid til å være sjef og lage planer som kan hjelpe henne til neste nivå? NEI
Veronika derimot, hun klarer ikke si nei.
Veronika har en rosinbolle
Hun har en rosinbolle så full av rosiner at bollen nesten sprekker 🙂
pga av alle rosinene.
Og hun glemmer å tenke på andre ting enn rosiner…..
Hun har heller ikke tid til å lage noe med glasur som ville gjort hennes hverdag enklere – fordi hun er opptatt av å ta hånd om alle rosene.
For å få tid det så må hun ha planer og systemer på plass for å vokse- og det har hun ikke tid til.
Berit derimot er frustrert over å ikke ha så mange rosiner.
Hvetebollen har kanskje en eller to rosiner.
Så hun fokuserer enda mer på hvetebollen gjennom å ta flere kurs.
Det Berit ikke forstår er at hun MÅ fokusere på å finne en måte å tilføre flere rosiner før hun gjør enda mer med selv hvetebollen.
Så egentlig er det enkelt.
Har man for få rosiner i bollen, så er det det så må være fokuset – det er det Berit må gjøre for å bedre sin praksis
Og hva må Berit gi slipp på? Fokuset på hvetebollen…
Veronika derimot må sette av tid til å fokusere på å få en plan på plass, slik at hun kan fokusere på glasuren sin
Har man tusen rosiner så må man fokusere på glasuren.
Så tenk etter selv
Hva er fokuset ditt for dette året?
Skal du ha fokus på …….
by jorunn
Alle terapeuter og coacher …
Jeg skal dele mine erfaringer med PRISER.
Noen av erfaringene skulle jeg gjerne vært foruten
Slik som den dagen INGEN møtte opp
Dagen var egentlig ganske fullbooket og så satt jeg der da uten at noen kom
Etter det lærte jeg….
Aldri mer….
Jeg har også lært mye av hva mine pasienter og kunder tror om våre priser og hvilket budskap vi sender ut.
Den viktigste grunnen til at du opplever problemer med priser
+ hvorfor feil priser kan gjøre deg utslitt
+ sett deg selv i dine kunders/pasienters sko
+ hva du må gjøre i stedenfor å fokusere på pris
Jeg tipper du føler som enten A,B eller C…
A Du føler du konkurrerer på pris og gir bort behandlinger gratis
du gir bort behandlinger gratis
du gir for mye rabatter
du priser deg lavt
Men prisen kan jo skremme noen bort noen tenker du kanskje…..
og du er altfor flink til å gi rabatter…..
B Jeg har ofte kjent nå at det blir for mye – jeg har alt for mange pr dag….
Har hatt stor pågang med kunder og vanskelig med å begrense deg.
du sliter deg ut
du behandler altfor mange pr dag og er utslitt….
Det er ikke bra i lengden. Selvsagt er det gøy når folk vil komme og få behandling, men som terapeuter må vi passe på oss selv før vi kan hjelpe andre.
og det er ikke gøy å føle seg helt ødelagt.
C. Å finne den gyldne middelveien.
Ikke være for billig, ikke for dyr.
Pluss ligge på noenlunde samme nivå som konkurrenter i området.
Du ønsker at folk skal bestille timer hos deg, ha nok å gjøre, ha en anstendig lønn – sant?
Du vil at folk skal ØNSKE Å KOMME TIL DEG UAVHENGIG AV PRIS, ikke sant?
Du ønsker at du skal komme til deg FORDI DE TRENGER DIN ekspertise
DU ønsker kanskje å ha en venteliste
Du ønsker å ha en anstendig lønn for jobben du gjør
Du ønsker nødvendigvis ikke å bli rik, fordi det er ikke derfor du ble terapeuter eller coach
Men du ønsker heller ikke at det er prisen som avgjør
du tror ikke nok på deg selv og det du tilbyr….?
du tror ikke på VERDIEN av behandlingen din?
våre indre sabotører er noen luringer
du glemmer å fokusere på hva det betyr for livskvaliteten til de som kommer til oss
Tenk deg om….
hvis det er en behandler du virkelig ønsker time hos – – vil du da tenke pris?
og vet du hva – lav pris kan faktisk ødelegge for deg…
Du fokuserer for mye på pris og ikke alt det andre du BØR fokusere på.
Som å få riktig budskap ut.
Veldig mange terapeuter fokuserer for mye på å bli enda bedre – jeg gjorde det selv….
helt til jeg innså at jeg er god nok
jeg tok kurs etter kurs
helt jeg forsto at
jeg må stable praksisen min på føttene og leve av det jeg gjør FØR jeg tar flere kurs i å bli enda bedre
Få budskapet ditt ut – hva er det du hjelper folk med?
Som er verdt prisen du tar.
Da kommer folk til deg – fordi de ønsker time hos deg – ikke pga prisen din – de som kommer pga pris – de kommer ikke tilbake uansett – de er fortsatt på leting etter et kupp 🙂
Hvor lenge siden er det du økte prisen din?
by jorunn
FØR OG ETTER REFLEKSJONER
REFLEKSJON + NESTE STEG
Når jeg fullfører en opplæring, tar jeg alltid et øyeblikk til å reflektere over hva jeg lærte og tenker på hva som er neste steg for meg. Jeg har til og med en spesiell bok for nettopp dette – som jeg noterer i. Jeg kaller den min morgen rutine dagbok og den er full av aha opplevelser 🙂
Det verste som kan skje er at du tar det du lærte, går din vei og glemmer alt…..
Deretter vil jeg at du skal tenke på hvordan du skal begynne å bruke kunnskapen for å få flere kunder og kunder.
IKKE gjør den enorme feilen som så mange andre
… Å tro IKKE at det “bare skjer av seg selv”
Så, hva skal du gjøre som ditt NESTE steg for å sikre at praksisen din ikke feiler.
Jeg vil også fortelle deg at dørene er åpne til klinikk-kurset nå. (leser du dette etterpå, så finner du ventelisten til høgre)
Nå vil jeg at du skal svare på følgende
SKRIV DIN REFLEKSJONER OG NESTE STEG
hva har jeg lært?
Nå føler jeg ____
Det neste jeg må gjøre er ____
Det første skrittet for å gjøre dette er ____
Før jeg svarer på noen spørsmål, så vil jeg fortelle deg hvorfor jeg lagde dette kurset….
Har du noen ganger gått på en diett, for så å legge på deg alle kiloene rett etterpå?
Mange markedsføringstiltak er som en sånn diett.
Store resultater. Med en en effekt som forsvinner liker raskt igjen etterpå :))
Mange av klinikk-kursdeltagerne er som deg.
De har pasienter de skal behandle, noen har en jobb utenom og mange har også familie.
De har verken tid eller råd til å prøve og feile!
De trenger markedsføringstiltak som virker!
De trenger ikke noe som fungerer som en diett – som virker i ene øyeblikket for så å ta oss tilbake til start i neste øyeblikk.
KLINIKK-KURSET ER 100% GJENNOMFØRBART
Selv om du har det travelt
Selv om du kun jobber deltid med praksisen din.
Selv om du jobber ved siden av
Alle terapeuter og coacher trenger en strategi å følge for praksisen sin.
Og du trenger å slippe å lage den planen og strategien selv!
Det for for mange mer enn nok å være terapeut eller coach
Kanskje er du mamma, bestemor eller kone eller venninne også
Og på toppen av det så må du markedsføre din praksis!
Og vet du….det tror jeg du klarer helt fint!
Det jeg ikke tror du klarer like fint på egenhånd – det er å lage planen og strategien og vite hva du faktisk skal gjøre!
Hva om jeg sier til deg hva du skal gjøre?
Hva om jeg veileder deg trygt steg for steg gjennom planen du får av meg, slik at oppgavene ikke blir for store og voldsomme?
Det gjør det hele mer overkommelig.
Og du slipper jojo markedsføring som virker i det ene øyeblikket for så å ikke virke i det neste øyeblikket
Uansett om du driver smått eller stort.
Om du driver kurs, behandler pasienter eller selger produkter.
Om du leier seg inn et sted eller om de driver en egen klinikk.
Er du klar for å få din praksis opp å stå på noen uker?
1. Du er i startgropen. Har ikke egentlig kommet skikkelig i gang, men vil gjøre det skikkelig helt fra starten av.
2. Du har holdt på ganske lenge, men konkurransen i markedet er på et annet nivå enn før. Selv om du har pasienter og kunder, så kunne du tenke deg å drive enda mer lønnsomt
3. Du sliter virkelig med å nå målgruppen din. Derfor når ikke budskapet ditt ut – uansett hva du gjør…
4. Du driver bra, tjener godt, men du har ingen systemer for vekst
Er du en av de over, så vil kurset være ypperlig for deg.
Så hva får jeg, hvis jeg blir med i dag?
Når du blir med, så får du tilgang til en kursportal hvor alt materialet lagres.
Du får tilgang til Facebook gruppen som hører med kurset og du får være med på månedlige møter med meg online.
I hver modul er det små steg for steg instrukser for hva du skal gjøre som neste steg (så du kan bruke kortest mulig tid på hver)
Hva skjer hvis jeg blir hengende bak?
Du har tilgang for alltid, så du kan bruke all den tid du vil på materialet.
Får jeg tilgang til Jorunn?
Ja, jeg er i Facebook gruppen og i tillegg har vi faste online møter en gang i måneden 🙂
Kan jeg ikke bare finne ut av dette på egenhånd?
Ikke hvis du vil ha raske resultater.
Se på kurset som din plan og din strategi og ditt “lyntog” fra A=>Å
Hvor mange kunder og pasienter har du gått glipp av din hjelp så langt?
Slutt å prøve og feile og implementer et system som fungerer igjen og igjen.
Så er du lei av å poste på sosiale media uten at det gir deg flere pasienter?
Er du lei av å gjøre markedsføring som ikke virker?
Eller vil du følge et system som gir deg resultater igjen og igjen?
Bli med nå mens du kan!
Start med å se online treningen – 10 steg til en lønnsom praksis =>> klikk her
by jorunn
Hvem opplever at det er vanskelig å få tid til å markedsføre sin praksis?
Det er svært mange som sliter med dette.
Å rekke å gjøre markedsføring ved siden av alt annet som skal gjøres
I denne videoen får du et smart tips som har vært til stor hjelp for meg!
det å leve av praksisen sin krever at man har systemer på plass.
det er ikke alle tingene vi gjør
vi kan godt ha følgere, post liste og gjøre riktig
men det garanterer ikke flere timebestillinger
vi trenger systemer som faktisk gir deg nye bestillinger igjen og igjen…
xoxo Jorunn
by jorunn
Denne lille tingen endret ALT for meg
Og det handler bare om hvordan du tenker om din praksis
DAG 3 av 5 – Hvorfor ALT endrer seg når du bestemmer deg for å bli profesjonell ?
og en måte å tenke på som vil endre ALT
HVEM AV DERE ER KLARE FOR Å BLI PROFESJONELLE? (ikke behandlingsmessig – det er dere allerede!!)
MEN – seriøst 🙂 – ALT endrer seg når du tar dette steget!!
Og du kan gjøre det nå
Se videoen og ta et valg – JA eller NEI under
Sjekk ut kurset her =>> kikk her
by jorunn
Dag 2 av 5 – Er kundene klare til å bestille time?
Jeg gir deg tips nr 2 for å fylle listene og markedsføre deg på en måte som føles godt
DAG 2 AV 5 – KONVERTER FØLGERE TIL Å BLI KUNDER!!
på en måte som føles godt
Er kundene klare til å bestille time med en gang? NEI!
Så oppgaven for i dag er å lage deg en plan for å konvertere følgere (på sosiale media, på en nettside eller hvor som helst fra)
Du får hjelp til dette i online treningen
Dagens oppgave – se online treningen og lag en plan for å konvertere følgere til kunder
Du kan selv velge tidspunkt
“On demand” – bruk denne linken for å se online treningen umiddelbart
Link til online treningen
https://terapeuter.jorunnkrokeide.no/online-trening-masterclass-jan18