Hvordan nå ut til potensielle kunder ?
Og hvordan få de til å bestille time?
I denne sendingen skal jeg prate om nettopp dette
1) Hvordan kan du klart skille mellom markedsføring som virker og hva som ikke virker?
2) Hvordan unngå “nødhjelps” markedsførings tiltak
3) Hvorfor nåværende strategi muligens ikke gir deg flere timebestillinger?
4) 3 spørsmål å stille deg selv før du gjør noe som helst markedsføring
5) Hvordan reaGERE når markedsføringen ikke gir deg flere timebestillinger
Har du fått med deg webinaret?
10 steg – en plan – en strategi – en rød tråd
DAGENS TEMA er jeg så glad for å prate om fordi DETTE ER NOE FOLK SPØR MEG OM HELE TIDEN.
Hvordan nå ut til potensielle kunder og når du har nådd ut, hvordan få de til å bestille time??
JEG VET AT DU HAR LURT PÅ DETTE….
GIR DET JEG GJØR RESULTATER ?
DVS TIMEBESTILLINGER – ELLER BRUKER JEG BARE MASSE TID?
OG HVORDAN I ALL VERDEN FÅ TID TIL Å BEHANDLE?
Hvordan i all verden skal du få tid til å ta imot folk til behandling hvis du må markedsføre deg dagen lang.
For “markedsføre deg” må du faktisk. Hvis ikke vet ikke folk om deg!
Jeg husker godt min egen overraskelse for over 22 år siden, da det gikk opp for meg at jeg måtte drive for meg selv ved siden av å være terapeut.
Altså fylle 2 roller
Jeg ville jo bare behandle!
Det var jo det jeg elsket. Så jeg møtte opp, gledet meg stort over å gå igang og forsto at virkeligheten ikke var helt slik 🙂
2 ROLLER
Jeg var heldigvis økonom og hadde drevet for meg selv fra før og var tydelig på hvor jeg ville og hvem jeg ville hjelpe.
Men jeg visste også at det jeg gjorde innen “markedsføring” måtte være klart og tydelig – fordi det var ikke det jeg ville gjøre dagen lang.
Jeg ville ta i mot kunder og pasienter
det er dette det skal handle om i dag
jeg vil at du skal gå herfra med en bedre fortsåelse av hva du trenger å gjøre – hva du bør for å fortelle om deg og dine tilbud på en god måte, uten å føle at du føler du må gi bort gratis behandlinger
Og det på en god måte!
På en måte som føles bra – det er jo hele poenget
1) Hvordan kan du klart skille mellom markedsføring som virker og hva som ikke virker?
det er enkelt og det er ikke enkelt
når markedsføringen virker, så får vi flere timebestillinger
MEN vi må også tenke langsiktig
Så tenk på markedsføringen du gjør nå…..
rams opp hva du gjør; sosiale media? nettside? hvilke andre ting gjør du?
får du timedestillinger?
ja fortsett med det du gjør og sett opp systemer for vekst
nei? da må du endre på noe!
2) Hvordan unngå “nødhjelps” markedsførings tiltak
og det andre jeg vil prate om er «nødhjelps» markedsføring
hva mener jeg med det?
Jo når noen kommer og spør meg – hva skal jeg gjøre for å nå ut til flere?
få fullere lister?
de gleder seg, føler seg inspirerte, og og de vil ha et svar
«hvordan gjør jeg det?»
well…
når de spør et spørsmål som dette, så ser de etter nødhjelp…
de ser etter en rask løsning
du har sikkert opplevd det samme med kunder…..
noen kommer og vil ha en quick fix
de vil ha en løsning på deres problem,
men du vet at for å få BEST MULIG RESULTAT, som de er VELDIG GLADE for på sikt
så krever det en annen plan
Uansett så vet du at når noen kontakter deg og vil ha en rask løsning så kan det være veldig frustrerende fordi både du og jeg vet at det er ikke noen raske løsninger
Jeg kan, hvis noen spør, svare gjør 1 og 2 og 3
Men hvis jeg tar et dypt pust – et steg tilbake og kikker på situasjonen fra et skikkelig perspektiv,
så så ser jeg en heel rekke ting som skjer og som må adresseres !
som virkelig gjør at markedsføringen ikke når frem…
DU MÅ HA EN PLAN – DET FÅR DU I WEBINARET –
Det er ofte det som skjer med nødhjelps hjelps markedsføring….
man giør ting uten en plan – får litt resultater og så er alt like stille som før vi startet (vi er bare litt mer slitne og litt mer oppgitte)
så å gi «nødhjelpsmarkedsføring», vil ikke hjelpe
ingen vil ikke tjene på det.
3) Hvorfor nåværende strategi muligens ikke gir deg flere timebestillinger?
Du vet kanskje noen av svarene selv nå…
Det er det samme du må gjør med din egen markedsføring
Du må ha en lengre strategi.
Og du må spørre deg hvorfor du gjør som du gjør?
Vil det tjene meg å ha en annonse, vil det tjene meg å gjøre a b og c?
For da kan du ta et steg tilbake og finne ut hva er det egentlig som skjer?
Gir markedsføringen min meg avkastning?
Kommer det flere kunder?
JEG VIL AT DU SKAL BLI PROFESJONELL!!
JEG VIL AT DU SKAL TENKE LANGSSIKTIG
JEG VIL AT DU SKAL SETTE AV TID TIL Å GJØRE MARKEDSFØRING
FOR DA – DA FÅR DU RESULTATER
Jeg merker med en gang hvem som er seriøse,
som mener alvor,
som er villig til å gjøre en skikkelig jobb.
slik som dere!
Dere er her av en grunn.
Dere mener alvor.
Hvorfor vet jeg det? fordi dere er her og lytter.
Jeg har tross alt gjort dette 4 ganger før 🙂
så det er viktig at du må huske at en rask løsning som ikke er gjennomtenkt viker skjelden. og viker ikke i det lange løp
4) 3 spørsmål å stille deg selv før du GJØR NOE SOM HELST MARKEDSFØRING
du ønsker å HJELPE DE SOM KOMMER TIL DEG
SÅ DU ØNSKER Å TILTREKKE DEG DE RIKTIGE FOLKENE =>> FÅ TIMEBESTILLINGER
3 spørsmål du må spørre deg
1. før du poster noe, spør deg selv, vil dette hjelpe meg å nå ut til de jeg vil? gjør det folk nysgjerrige?
2. bygger det know, like and trust? bli kjent – bli likt og stol på faktor
3. hjelper dette folk?
og det tar meg til siste punktet
hvordan reagerer når markedsføringen ikke gir deg flere timebestillinger?
5) Hvordan reaGERE når markedsføringen ikke gir deg flere timebestillinger?
ta et steg tilbake
tenker du langsiktig?
har du en plan – en rød tråd?