Den beste måten å få nye timebestillinger og markedsføre seg på på uten å føle seg “selgete”
I denne videoen går jeg gjennom;
1)grunn nr 1 til at man ender opp med å føle ubehag ved å markedsføre seg eller at man ikke markedsfører seg i det hele tatt
2) min favoritt måte å markedsføre meg på
3) feil nummer 1 som folk gjør når de markedsfører seg
4) hvorfor du må tenke langsiktig
Det første jeg vil prate om er hvordan få flere timesbestillinger uten å føle at det blir ubehagelig
Jeg vet at mange av hater dette
Så det jeg vil for dere er å gjøre det på en måte som føles godt….
Saken er nemlig den at at dine kunder/pasienter er ikke klare til å bestille time hos deg med en gang. …
Jepp det er sant!
Hør hva jeg sier i videoen over…
Min favoritt måte å markedsføre meg på
Er å bygge en relasjon først.
I stedet for å legge masse press på seg selv og tenker at NÅ må alt skje.
Jeg vil ikke at det skal skje med deg
Det å bygge en relasjon gjør at folk VIL komme til deg….
ØNSKER å få en time av deg, ikke omvendt
Heller ikke fordi du er billigst i pris – NEI
MEN da må du skifte måte å tenke på – og ikke tenke at alt må fungere NÅ,
Det er for mye press!
Jeg gjorde det
Husk, at dette er kun starten!
Det du gjør nå er kun starten på din reise
Du lærer av det du gjør
Du lærer av markedsføringen din og ser om det gir resultater
Dersom det ikke gir resultater så kan du raffinere det og gjøre det bedre neste gang
Men mange tror at dersom man har prøvd en ting og det ikke virker, så tror man feilaktig at det er noe feil med en selv.
Og gir opp! Istedenfor å rette på budskapet sitt….
Det kun er det du gjør akkurat nå som ikke virker – det har ingenting med deg og din behandling å gjøre!
Feil nr 1 folk gjør når de markedsfører seg
Egentlig er det 3 feil som gjøres hele tiden….
A. tro at folk er klare for å bestille time med en gang
Man lager ikke rett type markedsførings innhold, fordi pasientene er ikke klare.
Og så ber vi de å bestille time, men de er ikke klare for å bestille enda .
De er ikke klare med en gang de vet om deg
De stoler ikke på oss
De aner ikke hvem vi er
B. å ikke markedsføre seg – fordi man hater det
eller
C. markedsføringen gir ikke resultater og så fortsetter man å gjøre det samme, men blir bare utslitt
Du må tenke langsiktig
Du kan ikke tenke at du får så mange på listen din akkurat nå, og så trenger du ikke gjøre noe ting mer.
Eller du tenker at dette virker ikke, og endrer kurs.
Og endrer man kurs hele tiden, så får man ikke målt effekten av det du gjør
Og neste gang, så ANER du ikke hva du må forbedre eller optimalisere
Og så gir man opp
Vil du nå ut til flere og flere sakte men sikkert, så må man ha fokus
Man må måle hvordan ting går
Blir det flere timebestillinger?
1 mer
2 mer
5 mer
eller ingen endring
DA MÅ DU GJØRE NOE ANNA
så kan det blir 10 mer
optimaliserer hele tiden
se at det går riktig vei
eller
man gjør markedsføring og får ingen nye
så friker man ut
sant?
du vil ikke gjøre det
du vil være sikker på at det går fremover
så du ikke bare bruker tid uten å få resultater
Så ta en kikk – hvordan sto det til for 1 år siden, hvordan sto det til for 6 måneder siden, hvordan står det til i dag?
Jorunn