Jeg solgte min klinikk i gamle rikshospitalets kvinneklinikk etter å ha jobbet som terapeut i 20 år.
Klinikken finnes fortsatt i aller beste stand – (om ikke kanskje enda bedre).
Grunnen til at jeg solgte klinikken var at jeg brenner for å dele det jeg selv har lært gjennom alle disse årene – i det å ha en praksis og det å drive en klinikk.
Saken er – og jeg ser det mer og mer – at utrolig flinke og dyktige terapeuter bruker all sin tid på å bli enda flinkere i faget sitt (og godt er det).
Jeg gjorde det samme selv i årevis – jeg aner ikke hvor mange kurs jeg har gått eller hvor mange bøker jeg har lest – utrolig mange!
Og jeg elsket hver og en!
Ikke misforstå meg.
MEN, og det er et stort men, det hjelper ikke hvis folk ikke vet om dine kunnskaper eller at ditt tilbud finnes i det hele tatt.
Jeg ser terapeuter sliter med enkle ting som
– å dele ting på sosiale media (uten å ha en plan bak det)
– ikke ha en klar plan for hvem de henvender seg til
– ikke ha en klar plan for hva de ønsker seg
– ikke vite hva en nettside bør gjøre for dem (en landingsside kan enkelt gjøre jobben hvis du ikke har nettside, men du må vite hva hensikten er og selvfølgelig vite hvordan du setter en opp – det lærer jeg deg)
Og det er ikke så rart
Dette er kunnskap som må læres.
Kjedelig nok, synes noen!
Men det er faktisk gøy!
Å se folk sende epost tilbake til deg og takke for de fine tipsene – du skjønner markedsføring skal ikke være “sleesy” – (ikke vet jeg hvordan det skrives – men du vet nok hva jeg mener)
Men det er faktisk gøy!
Å se folk sende epost tilbake til deg og takke for de fine tipsene – du skjønner markedsføring skal ikke være “sleesy” – (ikke vet jeg hvordan det skrives – men du vet nok hva jeg mener)
Markedsføring handler om å bygge kontakt – å vise dine pasienter hva du kan hjelpe de med.
Alt dette har jeg gjort, med stor suksess!
Alt dette har jeg gjort, med stor suksess!
Og det var gøy å kunne få brukt og vist kunnskapene mine på en måte som var til glede og nytte for folk. Ikke bare å si bestill time.
Jeg har fortalt deg før om klinikk-kurset jeg har satt sammen, som lærer deg steg for steg hvordan du gjør dette.
Og nå har jeg en nyhet til deg.
Og nå har jeg en nyhet til deg.
Det er dette jeg har brukt tiden på etter at jeg sluttet å behandle pasienter 1-1 (veldig uvant! tror jeg snart må skrape på døra til min tidligere klinikk – vi er jo så heldige som møter så mange fantastiske mennesker sukk)
Jeg har samlet all min erfaring og kunnskap etter å ha drevet som terapeut i 20 år, startet en klinikk fra bunnen av i Rikshospitalet gamle kvinneklinikk og – deretter bygget opp ny start bootcampen – en medemsskapsportal for mind og body helse i en egen kursportal – med en egen bizniss del hvor du lærer alt du trenger for å bygge opp din praksis (enten fra bunnen av eller å ta den steget videre)
Hemmeligheten er nemlig (du må selvfølgelig være dyktig i det du gjør – men det er du allerede)
– du trenger kanskje ikke enda et kurs for å bli dyktigere akkurat nå (sier ikke at du skal stoppe å ta kurs, bare prioritere å få det du allerede kan ut blant folk først)
– daglige små tiltak er hemmeligheten
(men ikke hvilke som helst tiltak – det er ikke nok å bare poste litt ekstra på sosiale media)
– du må starte i riktig ende – med en klar plan – og det er det første vi starter med i kurset – å definere hvor du skal og til hvem
– deretter gir jeg deg steg for steg forslag på hva du kan gjøre videre
– du tilpasser etter det som passer deg
Hva vil det koste og vil det kreve mye tid?
Jeg har nemlig tenkt og tenkt – hvordan få dette til uten at man blir ruinert, og uten at man må legge alt annet til side av tidsmangel
Og tilslutt kommet opp med en fin løsning håper jeg 🙂
BLI MED du også!
Du kan nå bli med og lære deg ALT, en måned av gangen uten bindingstid.
Du sier ganske enkelt opp hvis du ikke vil være med lenger.
Dermed får du testet ut hvordan dette fungerer.
Og skulle du ikke ønske å bli med videre, så har du allerede fått tilgang til første del av kurset
– hvor vi lager planer for praksisen din og
– får klarhet på hvem du henvender deg til!
Uten å vite det, blir alt annet unødvendig tungvindt og du risikerer å ikke treffe noen.
Og det viktigste!
Før neste kvartal starter
– har du en plan for biznissen din (også langsiktig! – jepp)
– du vet hvem du henvender deg til (hvem din kunde er)
– du har tilgang til en lukket facebook gruppe hvor du kan jobbe sammen med andre som holder på med det samme som du
Lurer du på noe? Bruk chat boksen nederst på siden, så svarer jeg så fort jeg kan.
Jorunn